یکی از مشاوران ارشد رئیس جمهوری کره جنوبی مدعی شد رهبر کره شمالی از ۱۳ آوریل در اقامتگاه وونسان حضور دارد و زنده و سرحال است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، با وجود گمانه‌زنی برخی همسایه‌های کره شمالی و آمریکایی‌ها درباره مرگ احتمالی کیم جونگ-اون، مشاور ارشد رئیس جمهوری کره جنوبی اطمینان داد رهبر کره شمالی زنده است و هیچ تحرک مشکوک درون مرزهای همسایه شمالی در روزهای گذشته دیده نشده است.

مون چونگ-این که مشاور ارشد مون جائه-این در حوزه سیاست خارجی است، به سی‌ان‌ان گفت: «موضع دولت کره جنوبی کاملا محکم است. کیم جونگ-اون زنده و سرحال است و از ۱۳ آوریل در وونسان اقامت دارد.» این در حالی است که رسانه‌های هنگ‌کنگ، ژاپن و کره جنوبی پیش‌تر از وخیم بودن حال کیم و احتمال مرگ او خبر داده بودند.

آنچه از قول یک مقام سیاسی رسمی در کره جنوبی شنیده شده، آبی سرد است که بر گمانه‌زنی‌ها و شایعه‌های چند روز اخیر ریخته می‌شود. به ویژه آنکه گفته می‌شد کمیته مرکزی حزب حاکم در کره شمالی در حال خریدن زمان برای انتخاب رهبر تازه کره شمالی و جانشین کیم است. از خواهر ۳۱ ساله رهبر ۳۶ ساله کره شمالی به عنوان جانشین احتمالی او یاد می‌شود.

کد خبر 505382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha